Exercise 2
Exercise 1
FLIGHTS HOLDING EN ROUTE
MINI-TEST (p. 211, 5.5)
Listen to the dialogue and answer the questions:
1) What is the aircraft callsign?
a) KLM 836;
b) TWA 826;
c) SAS 876;
d) KLM 816.
2) What is the position of the aircraft?
a) 20 east of DUETS;
b) 25 km west of DUETS;
c) 25 km north of DUETS;
d) 15 km north of DUETS.
3) What FL is the aircraft maintaining?
a) 230;
b) 270;
c) 220;
d) 210.
4) What airway is the aircraft going to cross?
a) airway A5;
b) airway B5;
c) airway G5;
d) airway W5.
5) At what time does the aircraft have to cross Airway W5?
a) at 50;
b) at 06 next hour;
c) at 08 next hour;
d) at 05 next hour.
REMEMBER!
The controller will issue holding instructions
and time at which clearance can be expected,
the reason for delay should be given.
Study the following words
determine | [di7tE:min] | устанавливать; определять |
emergency | [i7mE:d3ensi] | аварийная, экстренная ситуация |
execute | [7eksikju:t] | выполнять |
fog | [fOg] | туман |
immediate | [i7mi:diEt] | немедленный, безотлагательный |
lose | [lu:z] | терять |
radial | [7reidiEl] | радиал, курс на ВОРу |
upon receipt | [E7pOn risi:t] | по умолчанию |
Study the following phraseologies.
Hold at DUETS at FL 170. | Ждите у DUETS на ЭП 170. |
Expect further clearance at 42. | Ожидайте дальнейшего разрешения в 42. |
*What is the delay? | Какова продолжительность задержки? |
*Request reason for delay. | Прошу причину задержки. |
No delay expected. | Задержка не ожидается (не предвидится). |
Delay (is) not determined. | Задержка не установлена. |
Delay not determined due weather (thick fog, low visibility). Stand by. | Задержка не установлена из-за погоды (плотного тумана, низкой видимости). Ждите. |
Expected approach time 25. | Предполагаемое время захода на посадку в 25. |
Revised expected approach time at 30. | Измененное предполагаемое время захода на посадку в 30. |
Hold visual over BW. | Ожидайте визуально над BW. |
*Request holding instructions. | Прошу указаний по ожиданию. |
Hold at MO, inbound track 190 degrees, right hand pattern, outbound track 2 minutes. | Ожидайте у МО, линия приближения 190 градусов, правосторонняя схема, по линии пути удаления 2 минуты. |
Due traffic congestion. | Из-за скопления бортов. |
Make a three sixty turn left (right) due traffic. | Выполните разворот на триста шестьдесят градусов влево (вправо) из-за движения. |
Circle the aerodrome. | Выполняйте полет по кругу над аэропортом. |
Orbit right (left) from present position. | Выполняйте полет по кругу вправо (влево) от вашего места. |
Make another circuit. | Сделайте ещё один круг. |
Hold at WD FL 150. Expect approach at 52. | Ожидайте у WD на ЭП 150. Ожидайте заход на посадку в 52. |
Hold on 310 radial of the MS VOR at 50 DME, inbound track 120, right (left) hand pattern. | Ожидайте на радиоле 310 VOR MS на удаление 50 от ДМЕ, линия пути приближения 120, правосторонняя (левосторонняя) схема. |
Are you able to lose time en-route? | Можете затянуть время на маршруте? |
Are you able to lose 8 minutes en-route? | Можете задержаться на маршруте на 8 минут? |
Stop turn now. | Прекратите выполнение разворота. |
Make all turns rate one (or rate half or… degrees per second). Execute instructions immediately upon receipt. | Выполняйте все развороты со скоростью сто восемьдесят градусов в минуту (или сто восемьдесят градусов в две минуты или … градусов в секунду). Выполняйте указания немедленно после получения. |
Hold at SU FL 90 as published. | Ожидайте над (у) SU на ЭП 90 по опубликованной схеме. |