LEAVING THE AIRWAY

MINI-TEST (p. 211, 5.3)

Exercise 7

Exercise 6

Exercise 5

Give English equivalents for:

- ЭП 370 использовать невозможно;

- возможный вариант ЭП 280. Выбранный сообщите;

- продолжайте/ваше сообщение/;

- согласен на ЭП 290;

- выдерживайте ЭП 240;

- из-за движения;

- освобождаю ЭП 260 и набираю ЭП 350;

- войдите в контролируемое воздушное пространство;

- северо-восточнее Марлоу;

- оставайтесь за пределами контролируемого воздушного пространства;

- ожидайте разрешения в 55;

- согласно маршрута плана полета.

 

Translate into Russian and then back into English.

TWA 825. Enter controlled airspace at DANBY.

Delta 316. Enter controlled airspace at RECON at 15.

Air India 586. Cleared to SO via flight planned route, FL 260.

Japanair 318. Expect clearance at 32.

Malev 721. Cleared to enter control zone at FL 190.

Air France 629. Join V538 at GOFFS at FL 150. Report when passing GOFFS.

Air Ukraine 627. Maintain FL 190 outside the airway.

Speedbird 812. Enter controlled airspace 10 km north of TUTOS.

Remaining outside the airway, FL 170, TWA 825.

Ariana 606. Request enter control area at FL 180 climbing.

Delta 326. Remain outside control area at FL 190.

Swissair 422. Cleared to MARTA via flight planned route. Maintain FL 210 until advised.

Finnair 627. Enter control area at FOTOS at FL 170 descending.

 

Translate into English.

TWA 413. Оставайтесь вне контролируемого воздушного пространства на ЭП 190. Ожидайте разрешения в 40.

SAS 905. Отклонились 15 км правее трассы. Поверните влево на 15 градусов.

Ariana 277. Прошу изменение маршрута после пролета LUGOS.

Delta 210. Входите в район диспетчерского района на ЭП 240 в наборе высоты.

Tarom 622. Разрешается на MARTA согласно запланированного плана полета, выдерживайте ЭП 160 до дальнейших указаний.

Air India 313. Выдерживайте ЭП 310 за пределами трассы А 7.

Air Ukraine 979. Входите в район диспетчерской зоны на ЭП 180 со снижением.

Finnair 121. Входите в контролируемое воздушное пространство на ЭП 270 10 км севернее TOROS

Speedbird 502. Входите в трассу А-10 у BOS at FL 210 at 15. N 231 BT. Входите на трассу V 538 y GOFFS на ЭП 150. Доложите прохождение GOFFS.

 

Listen to the dialogue and answer the questions:

1) What is the aircraft callsign?

a) Swissair 463;

b) Swissair 462;

c) Swissair 461;

d) Swissair 562.

2) What FL is Swissair 462 at?

a) at 210;

b) at 130;

c) at 220;

d) at 230.

3) What is the waypoint of entering the controlled airspace?

a) LATOS;

b) LOTUS;

c) LOTOS;

d) LUTOS.

4) What is the actual time over SO?

a) 30;

b) 35;

c) 36;

d) 26.

5) What should the position of the aircraft be to enter the controlled airspace?

a) 10 km north-east of LUTOS;

b) 20 km north-east of LOTOS;

c) 20 km north-west of LUTOS;

d) 20 km north-east of LUTOS.

 

REMEMBER

The controller gives a specific point at which to leave the airway

and any other necessary instructions to ensure separation.