Exercise 5
Exercise 4
Listen to the transmission, inform the aircraft and ask about intentions.
The aerodrome cannot receive you | due | weather below minima technical problems snow removal blocked runway traffic congestion flooded runway standing water on the runway heavy shower rain |
The airport is closed | ||
No approach for minimum of . . . min (hours) | ||
Your EAT will not be for at least . . . min (hours) | ||
Example:
ACFT: Iberia 873, holding, request EAT.
APP: Iberia 873. The airport is closed due snow removal. No approach for minimum of 2 hours, report decision.
ACFT: Iberia 873, request divert to Riga.
1) ACFT: Speedbird 711, holding, request EAT.
APP: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
ACFT: Speedbird 711, request divert to Zaporozhye.
APP: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2) ACFT: Swissair 493, holding, request expected approach time.
APP: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
ACFT: Swissair 493, request divert to Borispil.
APP: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3) ACFT: Scandinavian 730, holding, request EAT.
APP: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
ACFT: Scandinavian 730, request divert to Simferopil.
APP: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4) ACFT: Angola 676, holding, request expected approach time.
APP: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
ACFT: Angola 676, request divert to Dnepropetrovsk.
APP: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
5) ACFT: Japanair 449, holding, request EAT.
APP: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
6) ACFT: Thainter 914, holding, request expected approach time.
APP: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
ACFT: Thainter 914, request divert to Khmelnitsk.
APP: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
7) ACFT: Air Ukraine 345, holding, request EAT.
APP: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
ACFT: Air Ukraine 345, request divert to Kirovograd.
APP: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
8) ACFT: Cubana 147, holding, request expected approach time.
APP: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
ACFT: Cubana 147, request divert to Kharkov.
APP: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
9) ACFT: Alitalia 548, holding, request EAT.
APP: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
ACFT: Alitalia 548, request divert to Odessa.
APP: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
10) ACFT: Aeroflot 577, holding, request expected approach time.
APP: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
ACFT: Aeroflot 577, request divert to Cherkassy.
APP: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Translate into English:
a)
решение, намерение; сильный ливневый дождь;
доложите решение; залитая ВПП;
доложите намерение; стоячая вода на ВПП;
я советую; погода ниже минимума;
уборка снега; забастовка;
заблокированная ВПП; технические проблемы;
скопление самолетов.
b)
Отверните влево на ДК.
Доложите намерения.
Аэродром не может вас принять.
Аэропорт закрыт из-за технических проблем.
Подхода не будет как минимум 30 минут.
Ваше время подхода не наступит по крайней мере 1 час.
RVR 450 метров. Доложите решение.
Я советую вам уходить на запасной в Уинтон. Доложите решение.
Поверните влево на ZM и набирайте ЭП 140.
Не будет подхода как минимум 1 час из-за скопления самолетов.
Ваше время подхода не наступит по крайней мере 2 часа из-за заблокированной ВПП.
MINI-TEST (p. 210, 4.3)
Listen to the dialogues and answer the questions:
1) Why does the pilot request diversion?
a) thunderstorm; b) snowstorm;
c) shower; d) low visibility.
2) What is his alternate?
a) Newtown; b) Appletown;
c) Georgetown; d) Georgeville.
3) What is the controller’s instruction?
a) climb to FL 200 to SH; b) climb to FL 220 to HS;
c) climb to FL 200 to SO; d) climb to FL 200 to EH.
4) What does the controller want to know?
a) remaining fuel; b) number of passengers;
c) flight conditions; d) pilot’s minima.