Write an annotation to the text.

Answer the following grammar questions.

Answer the following questions.

Find the equivalents.

Наиболее уважаемый человек в стране; поддержка была необходима; найти общий язык с … ; настало время засесть за работу; развить хорошие отношения с другими нациями; ни один не был беден; делал записи во время заседания; ни одна из сторон не хотела уступать; компромисс, который бы приняло большинство; ни один закон не мог быть принят пока не…; написать совершенно новую конституцию; защищать свои собственные интересы; число представителей каждого штата; творцы конституции США сошлись в четырех вещах.

 

1. Who and when wrote the USA Constitution?

2. Why was George Washington a great hero to most people in the United States?

3. How did he agree to come to Philadelphia? What did he have to do there?

4. What does “the Virginia plan” mean?

5. Who else made a contribution to a development of the Constitution?

6. Why was a special committee formed? What were the results of the committee's work?

7. What other agreements were accepted?

 

a) Выпишите из текста все глаголы в пассивном залоге. Определите временную форму.

б) Подчеркните в тексте все отрицания. Объясните их употребление.

в) Найдите в тексте прилагательные в сравнительной и превосходной степени. Назовите все сравнительные формы для каждого прилагательного:

Adjective, Comparative, Superlative

 

74. How many semantic parts does the text contain? Give the title to every part of the text.

76. Translate the words to text № 77.

explorer / to explore suspension bridge employ make a good deal spectacular found fleet capture fire a shot swore solemn oath remain bury  

 

77. Read the text and give a small summary.