XIII. Test. Choose the right variant

XII. Look through the texts of the module and find the verbs in infinitive form and Infinitive Constructions in it

XI. Translate the sentences with Complex Object.

The Infinitive

Focus on Grammar

X. Translate into English.

1. Термины «менеджмент», «менеджер» стали очень популярным в России с начала 90-х годов в связи с переходом к рынку.

2. В зарубежной практике английское «менеджмент» употребляется применительно к фигуре менеджера, действующего в определенной организации – предприятии, фирме.

3. Разделение управления и менеджмента по содержанию вполне оправдано, так как управленческая деятельность является более широкой, чем менеджерская.

4. С позиций теории управления предприятие и фирма являются организациями.

5.Менеджер осуществляет координацию деятельности работников и движение организации к поставленным целям.

6.Менеджмент необходим для достижения высоких результатов деятельности, которые, однако, он не сводятся только к выпуску продукции или оказанию услуг.

7.Менеджмент – это деятельность, направленная на эффективное и производительное использование организационных ресурсов, обеспечивающая достижение целей организации, рост эффективности и производительности.

8. Качество менеджмента в организации влияет на общественную эффективность - повышает ее или, напротив, снижает и, в конечном счете, характеризует использование ресурсов страны.

9. Неэффективный менеджмент приводит к расточительству в потреблении имеющихся ресурсов, что особенно недопустимо по отношению к человеческим ресурсам.

Example: We want Caferoma to deliver a well-known brand of coffee in June. – Мы хотим, чтобы компания «Каферома» произвела поставку кофе известного бренда в июне.

1. We want "Green & Co" to deliver the goods in May.

2. You expect the contract to be signed today, don't you?

3. Do you want the design of the model to be changed?

4. I don't know why they made the employees show the compressors in operation.

5. I expect the tests of computers to be made soon.

1.He was said ... a man who could always ... any opposition,
a) to be , to defeat; b) be, to defeat; c) to be, defeat

2.The philosophers were, however, the first ... language as an
evolving phenomenon, and ... philological studies.

a) treat, undertake; b) to be treated, undertake; c) to treat, to undertake

3.She asked the chief … her ... to conference but he did not want... to

her.

a) let, go, to listen; b) to let, to go, to listen; c) to let, go, to listen

4. I persuaded Sales Manager not... that expensive goods,
a) to buy; b) buy; c) to have bought

5. The city council agreed ... the architect's proposed design for a

new market.

a) to accept; b) accept; c) to be accepted

6. My friend never fails ... in time to help me.
a) arrive; b) to arrive; c) to be arrived

7. The clerk threatens ... if the manager doesn't agree to his proposal,
a) resign; b) to resign; c) to be resigned

8. A burning thirst made me ... the pitcher at once.
a) empty; b) to empty; c) to be emptied

9.The customs officer opened the suitcase ... if anything illegal was
being brought into the country.

a) to see; b) see; c) to be seen

10.So they begged the jeweller ... it for three days.

a) don't sell; b) not sell; c) not to sell