Просмотрите текст еще раз. Дайте ответы на вопросы, используя информацию текста.

1. What represents the functional organization of a comput­er? 2. What can we get by studying the functional organization?

3. What is the function of the input device? 4. What does mem­
ory serve for? 5. What is the task of the arithmetic-logical unit?
6. What is the function of the output? 7. What is the main pur­
pose of the control unit? 8. How do all units of the computer
communicate with each other? 9. What is the additional job of
the input? 10. What is the additional function of the output?

4. Найдите втексте английскиеэквиваленты следующих
словосочетаний:

Функциональная организация; действия компьютера; связывать друг с другом; вводить информацию извне; де­лать информацию доступной; выполнять вычисления; выводить информацию; блок управления; выдавать коман­ды; заставлять выполнять команды; выходное устройство; внешний мир; связываться друг с другом; комбинация электрических импульсов; холостой импульс; импульсы, распознаваемые компьютером.


75 Unit 6. Functional Organization of the Computer

5. Разделите приведенные ниже слова на три группы, оп­
ределяя по суффиксу часть речи
существительное,
прилагательное или наречие. Переведите слова.

Organization, functional, available, equipment, processor,-Cbmpletely, architectural, converter, convertible, controller, re­movable, logical, addition, additional, usually, accomplishment, operator, operation, mainly, communication, insertion, elec­tronic, digital, instruction, generally, arithmetic, daily", develop­ment, central, lately, visible, substitution, understandable.