II. Лексико-грамматическая работа.

Этапы занятия.

Занятие 3.

III. Работа над грамматическим материалом. Направлена на формирование компетенции ОК-6.- 30 мин

II. Изучающее чтение. Направлено на формирование компетенции ОК-6.- 40 мин

Занятие 2.

Этапы занятия и рекомендуемая продолжительность тренировки видов речевой деятельности:

I. Речевая разминка по теме «Sources, forms, keeping and storage of drugs». Направлена на формирование компетенции ОК-6. -20 мин

Text Sources, forms, keeping and storage of drugs.упр 5- 8 стр.10- 12.

Тренировать Modal verbs (can, may, must): Active and Passive Voice. Учебное пособие «At the Chemist’s».Unit 2. Sources, forms, keeping and storage of drugs. Активизация грамматики.упр. 4- 5стр.12- 13

IV. Работа с текстом.Направлена на формирование компетенции ОК-5, ОК – 1, ПК-48,ПК-47. - 45 мин. упр. 2 стр. 52-53. (уч.пос “At the Chemist’s”)

1. Устный опрос по теме: “Лекарственные источники, формы, хранение”.

1. Translate the following word combinations:

chemical substances

different sources

stuck on a bottle

the overdosage of the drug

animal origin

хранить в баночке

получать из растений

указание к применению

ядовитое средство

указывать сильно действующие лекарство

 

2. Change the sentences into Passive Voice:

Drugs can influence some processes in the human organism.

A person must take drugs for internal use on an empty stomach.

Some remedies containing ferrum salts, calcium, magnesium, aluminium may produce insoluble complexes with tetracycline.

 

3. Answer the following questions:

1. What are drugs?

2. Why must not doctors, nurses, patients confuse different medicines?

3. How are drugs stored?

 

III. Работа с текстом упр. 14 стр 61 (уч.пос “At the Chemist’s”). Направлена на формирование компетенции ОК-5, ПК-48.

Ключи:

1. Translate the following word combinations:

химическое вещество

различные источники

наклеена на бутылку

передозировка препаратом

животного происхождения

keep in a jar

be obtained from various parts of plants

direction

poisonous drug

indicate a strong effective drug

 

2. Change the sentences into Passive Voice:

Some processes can be influenced by drugs in the human organism.

Drugs for internal use must be taken on an empty stomach by a person.

insoluble complexes may be produced with tetracycline with some remedies containing ferrum salts, calcium, magnesium, aluminium.

 

3. Answer the following questions:

Drugs are chemical substances used in medicine in the treatment of diseases.

Nurses, doctors and patients themselves must not confuse different medicines because some of them are poisonous and their overdosage may cause an untoward reaction and sometimes even death.

Drugs are stored at room temperature, in cool places and refrigerators where they are protected from sunlight and fire, in dark places and away from children.

III. Работа с текстом упр. 14 стр 61 (уч.пос “At the Chemist’s”).Направлена на формирование компетенции ОК-5, ПК-48.

 

Тема 3.3: Наименования лекарственных средств