III. Работа над грамматическим материалом. Направлено на формирование компетенции ОК-6.- 30 мин .

II. Изучающее чтение. Направлено на формирование компетенции ОК-6.- 40мин

I.Речевая разминка, устная речь. Направлено на формирование компетенции ОК-6. Обзорные упражнения. 20 мин

Занятие 1.

II семестр

II. Лексико-грамматическая работа.

Этапы занятия.

I. Устный опрос по теме:В аптеке.

1. Translate into Russian:

stalls, shelvings with different drugs

pharmaceutical service

all kinds of sedatives

Chemist’s department

poisonous drugs order the prescription

 

2. Translate into English:

охрана здоровья;

хранить лекарства

лечить людей

успокоительное средство

порошок для наружного применения

маркированный буквой В

 

3. Answer questions:

1.How important is the pharmaceutical service in our country?

2.What is there in the pharmacy?

3.What drug cabinets are there in the Prescription department?

 

4. Change the sentences into Passive Voice:

The physician (advise) the patient to go to the Chemist’s.

A doctor prescribes medicines for you.

Medicines reduce pain.

 

3. Работа с текстом. упр. 13 стр. 60-61. (уч.пос “At the Chemist’s”)

Ключи:

1. Translate into Russian:

прилавки, полки с различными лекарствами

фармацевтическое обслуживание

все виды успокоительных средств

отдел ручной продажи

ядовиты лекарства

заказать лекарство по рецепту

 

2. Translate into English:

health protection

treat people

sedative

powder for external use

marked with a big letter B

 

3. Answer questions:

1. The pharmaceutical service in our country is an unseparable part of the health protection. You can’t successfully treat people without highly effective medical aids.

2. The pharmacy has a hall, the single place people may come in; a special room for keeping drugs; an assistants’ room where medicines are prepared and a room for the first medical aid.

3. There are two drug cabinets in this department. In the drug cabinet, marked with a big letter A, poisonous drugs are kept. In the drug cabinet, marked with a big letter B, all strong-effective drugs are kept.

 

4. Change the sentences into Passive Voice:

The patient is advised by the physician to go to the Chemist’s.

Medicines are prescribed for you by a doctor.

Pain is reduced by medicines.

 

Тема 3.2: Лекарственные источники, формы, хранение

Этапы занятия и рекомендуемая продолжительность тренировки видов речевой деятельности:

Учебное пособие «At the Chemist’s».Unit 2. Sources, forms, keeping and storage of drugs.упр 1- 2 стр.10.

Text Sources, forms, keeping and storage of drugs.упр 3- 4 стр.10- 12.

Тренировать Modal verbs (can, may, must): Active and Passive Voice. Учебное пособие «At the Chemist’s».Unit 2. Sources, forms, keeping and storage of drugs. Активизация грамматики.упр. 1- 4 стр.12- 13

IV.Работа с текстом. Направлена на формирование компетенции ОК-5, ОК – 1, ПК-48,ПК-47. - 45 минУчебное пособие«At the Chemist’s».Unit 2. Sources, forms, keeping and storage of drugs. Практикум.упр. 1- 3 стр.13-14