II. Лексико-грамматическая работа.

Этапы занятия.

Занятие 7.

1. Устный опрос по теме:Медицинское образование в России и за рубежом. Волгоградский медицинский университет.

1. Open the brackets using a proper tense:

Twice a month we (to hold) different group meetings at which we (to discuss) many problems of our student’s life or (to have) political talks.

But this time it (to be) not an ordinary meeting. We (to be) going to meet one the former students of our Institute. Now he (to be) working as the Head of the Chair of Surgery.

He (to be) a professor and a very talented surgeon. Everybody (to consider) that he (to be) qualified specialist in the field of heart surgery. He (to devote) much time to scientific work and (to be) the author of numerous articles on the surgical treatment of some heart diseases.

 

2. Make up all possible kinds of questions.

3. Put special and general questions to the following sentences:

1. She takes the temperature twice a day (Does).

2. I live not far from my college (Where).

3. There were many nurses at the surgical department (Where…).

 

4. Turn the following into the negative form:

1. We study English.

2. The nurse begins to take the patients’ temperature at 7 o’clock.

3. The doctor feels my pulse.

 

5. Translate into English:

1. Мы регулярно посещаем лекции.

2. Вчера он ходил в библиотеку.

3. Моя сестра много читает.

4. Каждый день он встаёт в семь утра.

 

6. Answer the following questions:

1. Whom does the staff of a chair include?

2. How many application may there be for one place on the pre -clinical course of a medical school in Great Britain?

3. What help students to gain deep knowledge in Anatomy?

 

Ключи:

1. Open the brackets using a proper tense:

Hold, discuss, have. is. Are. Is. Is. Considers, is. Devotes, is.

 

3. Put special and general questions to the following sentences:

Does she take the temperature twice a day?

Where do I live ?

Where were there many nurses?

 

4. Turn the following into the negative form:

1. We don’t study English.

2. The nurse doesn’t begin to take the patients’ temperature at 7 o’clock.

3. The doctor doesn’t feel my pulse.

 

5. Translate into English:

We attend lectures regularly.

Yesterday he went to the library.

My sister reads a lot.

Every day he gets up at 7 a.m.

 

6. Answer the following questions:

The staff of a chair includes professors, assistant professors, lecturers, senior instructors, instructors, senior and junior research associates.

The traditional medical course takes five years of study.

РАЗДЕЛ 2. Физиология сердечно - сосудистой и респираторной систем.

Продолжительность изучения раздела –32 часа практических занятий

Цель изучения содержания раздела - развитие навыков чтения и перевода профессионально ориентированных текстов, а также развитие компетенций

-ОК-5 -способность и готовность к логическому и аргументированному анализу, к публичной речи, ведению дискуссии и полемики, редактированию текстов профессионального содержания, к осуществлению воспитательной и педагогической деятельности, к сотрудничеству и разрешению конфликтов, к толерантности;

-ОК-6 -способность и готовность овладеть одним из иностранных языков на уровне бытового общения, к письменной и устной коммуникации на государственном уровне;

- ПК-48 – способность и готовность работать с научной литературой, анализировать информацию, вести поиск, превращать прочитанное в средство для решения профессиональных задач (выделять основные положения, следствия из них и предположения).

Задачи освоения содержания раздела

- изучить формы образования, значение и употребление Present Simple Active and Passive Voice;

- изучить формы причастий, значение и употребление Present Participle and Past Participle;

- изучить значение и употреблениеInfinitive Constructions;

-изучить формы образования, значение и употребление Modal Verbs in Active and Passive Voice,

- тренировать использование both, both... and;

-тренировать навыки различных видов чтения - просмотрового, ознакомительного, поискового, изучающего.

- развивать навыки повседневного общения в рамках тем «Физиология сердца», «Физиология легких».

 

Тема 2.1: Физиология сердца