Политика учебной дисциплины

Курс предусматривает лекции, а также самостоятельную работу студентов по данной дисциплине. Самостоятельная работа направлена на формирование умений и навыков практического решения проблем, на развитие логического мышления и творческой активности обучающихся студентов.Данный курс включает следующие виды и методы контроля: текущий и итоговый контроли. Контроль будет осуществляться в виде тематических контрольных работ, индивидуальной работы над проблемными вопросами, исследовательской работы (индивидуальная презентация реферата) и итогового экзамена. Необходимо участие во всех видах контроля.

Индивидуальная презентация представляет собой выступление, текст которого не превышает 5 листов. На презентацию будет выделено 5 минут для выступления и 5 минут для обсуждения результатов работы.

Для высокой эффективности учебного процесса студент обязан соблюдать следующие правила:

- не опаздывать на занятия;

- не разговаривать во время занятий;

- отключить сотовый телефон,

- не пропускать занятий, в случае болезни предоставить справку;

- своевременно и старательно выполнять домашнее задания;

- быть терпимым и доброжелательным к преподавателю и сокурсникам;

- быть пунктуальным и обязательным.

 

Разработчик ___________ Байбатырова А.А.

(подпись) (Ф.И.О.)

Рассмотрено на заседании кафедры теории и практики иностранных языков

протокол № ______ от «______» __________20__ г.

 

 

Glossary

Agglutination – adding a grammatical | morphological inflexion to the root of the word without changing it

Inflexion - he change in the form of the word by adding another linguistic form Category – a division or class in a system for dividing objects into groups according to their nature or type

Concept – a thought, idea, or principle, NOTION

Category – a division or class in a system for dividing objects into groups according to the nature or type

Semantics – meaning

Lexis – vocabulary

Sense – meaning, semantics

Sign – symbol

Word-formation – word-building

Affix - prefix, suffix

Conversion – word formation without changing the form

Compounding – word formation by adding two notional roots

Tense – temporal characteristics of actions

Demonstrative – pointing

Conjunction – particle connecting words and clauses

 

 

Methodical recommendations to perform the tasks:

The students have to read the lecture notes on the certain topics and analyse the other available material. Then they are to do the assignments given below the lecture notes. The students are supposed to get to know the theoretical accounts in the English Grammar and present their interpretation of the issues in question. The students need to learn to be critical in their reading as they would be moving beyond the sentence level in the conceptions of grammar. This course will attempt to describe the nature of the relationship between the morphological and syntactic aspects, and the various sociolinguistic and pragmatic aspects of discourse competence by examining the functions of the grammatical structures in discourse.