HOLDING INSTRUCTIONS IN THE HOLDING PATTERN

DEPARTING FLIGHTS (IFR)

UNIT 4

WORD LIST

access [7Xkses] доступ, проход, подход
accident [7XksidEnt] проишествие, авария, катастрофа
apart [E7pA:t] кроме
attempt [E7tempt] попытка
audible [7O:dibl] слышный, внятный, слышимый
cause [kO:z] послужить причиной, вызывать
comission of inquiry [in7kwaiEri] комисия по расследованию
complete [kEm7pli:t] заканчивать, завершать
concern [kEn7sE:n] заботиться, беспокоиться. интересоваться
correlation [6kOri7leiSn] взаимосвязь, взаимодействие
deduce [di7dju:s] выводить (заключение), установить
discuss [dis7kVs] обсуждать
doubt [daut] сомнение
drag [drXg] волочить, тянуть
draw attention [7drO: E7tenSn] привлечь внимание
emphatic [im7fXtik] выразительный. настойчивый
enquire (inquire) [In7kwaiE] спрашивать, узнавать
excessive rotation [ik7sesiv] чрезмерный
exit [7eksit] выход
fiercely [7fiEsli] сильно, неистово
flight data [7flait7deitE] полетные данные
flight engineer [6end3i7niE] бортинженер
hit [hit] ударять
impact [7impXkt] удар, толчок
inadequate [im7Xdikwit] несоответственный
initially [i7niSEli] первоначально
interject [6intE7d3ekt] вставлять (замечание)
length [leNQ] длина
link [liNk] соединение. связь, связывающее звено
obtain [eb7tein] получать, добывать, приобретать
overshoot (overshot) [7EuvE7Su:t] проскочить, промахнуться
prompt [7prOmpt] подсказка, напоминание
radio exchange [7reidiEuiks7tSeind3] радиообмен
readiness [7redinis] готовность
refer [ri7fE:] иметь отношение, относиться
release brakes [ri7li:s 7breiks] отпустить тормоза
remark [ri7ma:k] замечание
result [ri7zVlt] кончаться, иметь результатом
shrill whistle [7Sril 7wisl] пронзительный, резкий свист
sрace [speis] пространство
survive [sE7vaiv] остаться в живых
track [trXk] след, направляющее устройство, путь
visible [visibl] видимый
voice recorder [7vOis ri7kO:dE] бортовой самописец
US National Transportation Safety Board (NTSB)   Национальное управление безопасности перевозок США

 

SUPPLEMENT 1

TAPESCRIPT to MINI-TESTS

 

ACFT: Newtown Approach, Eastern 345. TW FL 140, INGUR at 03 next hour.

APP: Eastern 345. Newtown Approachю. Climb to FL 200 by INGUR. If not possible, advise.

ACFT: Eastern 345. Unable to comply due to weight. Request FL 180.

APP: Climb to FL 180 by INGUR.

ACFT: Leaving FL 140. Climbing to FL 180 by INGUR. Eastern 345.

ACFT: Eastern 345. Passing INGUR, FL 180.

APP: Eastern 345. Contact Newtown Control 135.1.

ACFT: 135.1 Eastern 345.

 

1) ACFT: Newtown Approach Air France 345.

APP: Air France 345. Newtown approach. Go ahead.

ACFT: FL 160 Information Foxtrot. Request descent.

APP: Air France 345. Maintain FL 160 due traffic. Hold at AL. Inbound track 348, left hand pattern, outbound time 2 minutes. Expected approach time 52.

ACFT: Hold over AL, FL 160, left hand pattern, outbound time

2 minutes. Air France 345.

APP: Air France 345. Revised expected approach time 48.

ACFT: Air France 345. Roger.

APP: Air France 345. Descend to FL 140 to LE.

ACFT: Leaving FL 160. Descending to FL 140 to LE. Air France 345.

ACFT: Air France 345. Passing LE, FL 140.

APP: Air France 345. Contact Radar 119.3

ACFT: Radar 119.3. Air France 345.

 

2) APP: Lufthansa 345. Newtown Approach. CB in the vicinity of aerodrome moving West. Aerodrome closed for landing for 30 minutes. Report your decision.

ACFT: Lufthansa 345. Thunderstorm observed. Request holding pattern.

APP: Lufthansa 345. Report remaining fuel.

ACFT: Remaining fuel 2 hours 40 minutes. Lufthansa 345.

APP: Lufthansa 345. Hold at WD at FL 200. Inbound track 270°.

Left hand pattern. Outbound 1 minute. Expect 30 minute delay.

ACFT: Hold at WD at FL 200. Inbound track 270. Left hand pattern. Outbound time 1 minute. Lufthansa 345.

(pause)

APP: Lufthansa 345. Thunderstorm is over. Descend to FL 160 to TH.

ACFT: Descending to FL 160 to TH. Lufthansa 345.

ACFT: Lufthansa 345. Passing TH at FL 160.