HOLDING INSTRUCTIONS IN THE HOLDING PATTERN
DEPARTING FLIGHTS (IFR)
UNIT 4
WORD LIST
access | [7Xkses] | доступ, проход, подход |
accident | [7XksidEnt] | проишествие, авария, катастрофа |
apart | [E7pA:t] | кроме |
attempt | [E7tempt] | попытка |
audible | [7O:dibl] | слышный, внятный, слышимый |
cause | [kO:z] | послужить причиной, вызывать |
comission of inquiry | [in7kwaiEri] | комисия по расследованию |
complete | [kEm7pli:t] | заканчивать, завершать |
concern | [kEn7sE:n] | заботиться, беспокоиться. интересоваться |
correlation | [6kOri7leiSn] | взаимосвязь, взаимодействие |
deduce | [di7dju:s] | выводить (заключение), установить |
discuss | [dis7kVs] | обсуждать |
doubt | [daut] | сомнение |
drag | [drXg] | волочить, тянуть |
draw attention | [7drO: E7tenSn] | привлечь внимание |
emphatic | [im7fXtik] | выразительный. настойчивый |
enquire (inquire) | [In7kwaiE] | спрашивать, узнавать |
excessive rotation | [ik7sesiv] | чрезмерный |
exit | [7eksit] | выход |
fiercely | [7fiEsli] | сильно, неистово |
flight data | [7flait7deitE] | полетные данные |
flight engineer | [6end3i7niE] | бортинженер |
hit | [hit] | ударять |
impact | [7impXkt] | удар, толчок |
inadequate | [im7Xdikwit] | несоответственный |
initially | [i7niSEli] | первоначально |
interject | [6intE7d3ekt] | вставлять (замечание) |
length | [leNQ] | длина |
link | [liNk] | соединение. связь, связывающее звено |
obtain | [eb7tein] | получать, добывать, приобретать |
overshoot (overshot) | [7EuvE7Su:t] | проскочить, промахнуться |
prompt | [7prOmpt] | подсказка, напоминание |
radio exchange | [7reidiEuiks7tSeind3] | радиообмен |
readiness | [7redinis] | готовность |
refer | [ri7fE:] | иметь отношение, относиться |
release brakes | [ri7li:s 7breiks] | отпустить тормоза |
remark | [ri7ma:k] | замечание |
result | [ri7zVlt] | кончаться, иметь результатом |
shrill whistle | [7Sril 7wisl] | пронзительный, резкий свист |
sрace | [speis] | пространство |
survive | [sE7vaiv] | остаться в живых |
track | [trXk] | след, направляющее устройство, путь |
visible | [visibl] | видимый |
voice recorder | [7vOis ri7kO:dE] | бортовой самописец |
US National Transportation Safety Board (NTSB) | Национальное управление безопасности перевозок США |
SUPPLEMENT 1
TAPESCRIPT to MINI-TESTS
ACFT: Newtown Approach, Eastern 345. TW FL 140, INGUR at 03 next hour.
APP: Eastern 345. Newtown Approachю. Climb to FL 200 by INGUR. If not possible, advise.
ACFT: Eastern 345. Unable to comply due to weight. Request FL 180.
APP: Climb to FL 180 by INGUR.
ACFT: Leaving FL 140. Climbing to FL 180 by INGUR. Eastern 345.
ACFT: Eastern 345. Passing INGUR, FL 180.
APP: Eastern 345. Contact Newtown Control 135.1.
ACFT: 135.1 Eastern 345.
1) ACFT: Newtown Approach Air France 345.
APP: Air France 345. Newtown approach. Go ahead.
ACFT: FL 160 Information Foxtrot. Request descent.
APP: Air France 345. Maintain FL 160 due traffic. Hold at AL. Inbound track 348, left hand pattern, outbound time 2 minutes. Expected approach time 52.
ACFT: Hold over AL, FL 160, left hand pattern, outbound time
2 minutes. Air France 345.
APP: Air France 345. Revised expected approach time 48.
ACFT: Air France 345. Roger.
APP: Air France 345. Descend to FL 140 to LE.
ACFT: Leaving FL 160. Descending to FL 140 to LE. Air France 345.
ACFT: Air France 345. Passing LE, FL 140.
APP: Air France 345. Contact Radar 119.3
ACFT: Radar 119.3. Air France 345.
2) APP: Lufthansa 345. Newtown Approach. CB in the vicinity of aerodrome moving West. Aerodrome closed for landing for 30 minutes. Report your decision.
ACFT: Lufthansa 345. Thunderstorm observed. Request holding pattern.
APP: Lufthansa 345. Report remaining fuel.
ACFT: Remaining fuel 2 hours 40 minutes. Lufthansa 345.
APP: Lufthansa 345. Hold at WD at FL 200. Inbound track 270°.
Left hand pattern. Outbound 1 minute. Expect 30 minute delay.
ACFT: Hold at WD at FL 200. Inbound track 270. Left hand pattern. Outbound time 1 minute. Lufthansa 345.
(pause)
APP: Lufthansa 345. Thunderstorm is over. Descend to FL 160 to TH.
ACFT: Descending to FL 160 to TH. Lufthansa 345.
ACFT: Lufthansa 345. Passing TH at FL 160.