Exercise 4
Exercise 2
Exercise 1
IDENTIFICATION PROCEDURES
RADAR PHRASEOLOGY
6.1. Identification Procedures.
6.2. Secondary Surveillance Radar and Transponder.
6.3. Text for reading and translation: a Short History of Radar.
Study the following words:
cover | [7kVvE] | покрытие, покрывать |
radar cover | [7reidE] | зона действия РЛС |
equipment | [i7kwipmEnt] | оснащение, оборудование |
estimate | [7estimeit] | рассчитывать |
failure | [7feiljE] | отказ, неисправность, выход из строя |
identification | [ai6dentifi7keiS(E)n] | опознавание |
identify | [ai7dentifai] | опознать |
observe | [Eb7zE:v] | наблюдать, замечать |
resume | [ri7zju:m] | возобновлять |
shortly | [7SO:tli] | вскоре |
terminate | [7tE:mineit] | кончать(ся), завершать(ся) |
within | [wi79in] | в пределах; внутри |
yet | [jet] | ещё |
Study the phraseology:
* Estimating NO (at) 49. | Рассчитываю NO (в) 49 минут. |
Turn right 45° for identification. | Поворачивайте вправо на 45 градусов для опознавания. |
Resume own navigation. | Переходите снова на самостоятельное самолетовождение. |
Identified. | Опознаны. (ВС есть на экране РЛС). |
Not identified. | Не опознаны. (ВС нет на экране РЛС). |
Identification lost due equipment failure. | Опознавание потеряно из-за отказа оборудования. |
Not yet within radar cover. | Ещё не в зоне действия РЛС. |
Continue heading 135. | Продолжайте полет с курсом 135. |
Will shortly lose identification. | Скоро потеря опознавания. |
Transmit for identification. | Дайте нажатие. |
Due radar failure. | Из-за отказа РЛС. |
Radar service terminated. | Радиолокационное обслуживание прекращено. |
Radar control terminated. | Радиолокационное управление прекращено. |
Identified 20 km south-east of NDM. | Опознаны в 20 км северо-восточнее NDM. |
Observed. | На локаторе наблюдаю. |
Radar contact. | Контролирую по вторичному радиолокатору |
a) Listen to thedialogues:
1) ACFT: Newtown Control, Speedbird 812.
ACC: Speedbird 812, Newtown Control, go ahead.
ACFT: Speedbird 812, NP 10.35, FL 290, estimating DK 49.
ACC: Speedbird 812, maintain FL 290, turn right45° for identification.
ACFT: Right 45°, Speedbird 812.
ACC: Speedbird 812. Observed. Identified 15 kilometres north - west of NP.
2) ACFT: Newtown Control, Air France 333.
ACC: Air France 333, Newtown Control. Report FL and heading.
ACFT: Air France 333, FL 240, heading 055°.
ACC: Air France 333, maintain FL 240, turn right heading 090° for identification.
ACFT: Right heading 090°, Air France 333.
ACFT: Air France 333, heading 090°.
ACC: Air France 333, not observed on radar, resume own navigation.
ACFT: Turning back onto heading 055°. Resuming own navigation, Air France 333.
3) ACC: Swissair 506. Newtown Control. Not identified. Not yet within radar cover. Resume own navigation.
ACFT: Wilco, Swissair 506.
4) ACC: Ariana 798. Newtown Control. Radar Contact lost due radar failure. Contact Alexander Information 128.7.
ACFT: 128.7. Ariana 798.
5) ACC: JAL 619. Newtown Control . Will shortly lоsе identification. Contact Alexander Information 128.7
ACFT: 128.7. JAL 619.
b) Listen to the dialogues again and repeat the controller's words.