Exercise 3

ARRIVING FLIGHTS

Exercise 1

Study the following words:

acknowledge [Ek7nOlid3] подтвердить
braking [7breikiN] торможение
circle [sE:kl] летать по кругу
coefficient [kEui7fiSnt] коэффициент
commence [kE7mens] начинать
condition [kEn7diSn] условие
delay [di7lei] задержка
descend [di7send] снижаться
dew [dju:] роса
essential [i7senSl] существенный
estimate [7estimeit] рассчитывать
expect [iks7pekt] ожидать, предполагать
follow [7fOlEu] следовать за…
identified [ai7dentifaid] опознанный
inbound [7inbaund] линия пути прибли-жения
leave [li:v] покидать
maintenance [7meintinEns] техобслуживание
outbound [7autbaund] линия пути удаления
observation [6ObzE:7veiSn] наблюдение
precision [pri7si3n] точность
procedure [prE7si:d3E] процедура
setting [7setiN] установка
significant [sig7nifiknt] важный
straight [streit] прямой
surface [7sE:fis] поверхность
transition [trXn7si3En] переход
visual [7vizjuEl] визуальный

 

Exercise 2

Study the following phraseologies:

No delay expected Задержка не ожидается.
*Estimating LH 48 Рассчитываю LH в 48 мин.
*ETO LH 48 Расчетное время пролета LH в 48 мин.
Expect ILS approach RW 24. Ожидайте заход по РМС на ВПП 24.
Distance 10 kilometres north-west of SH. Расстояние 10 км северо-западнее SH.
*Request straight-in ILS approach. Прошу заход с прямой по РМС.
*Request NDB approach/precision (radar) approach. Прошу заход по приводам/по посадочному локатору.
Expect NDB approach RW 17 followed by circling to RW 23. Ожидайте заход по приводам ВПП 17, следуйте по кругу на ВПП 23.
Report visual. Доложите, когда увидите землю.
*Request VMC descent. Прошу снижение в визуальных метеоусловиях.
Report commencing procedure turn. Доложите начало стандартного разворота.
Report SO outbound. Доложите пролет SO на линии пути удаления.
Report SO inbound. Доложите пролет SO на линии пути приближения.
*Wildo. Выполняю.

 

a) Listen to the dialogues and write down the data:

1) ACFT: Newtown Approach. Swissair 492, BW at 12 FL 260.

APP: Swissair 492, Newtown Approach. Descend to FL 160 to LH, no delay expected.

ACFT: Leaving FL 260. Descending to FL 160 to LH. Swissair 492.

ACFT: Swissair 492. FL 160.

2) ACFT: Newtown Approach, KLM 302. BW at 36, FL 140. Estimating LH 48. Information Delta.

APP: KLM 302, Newtown Approach. Descend to altitude 6000ft to LH. Expect ILS approach RW 24.

ACFT: Leaving FL 140 for altitude 6000ft to LH, KLM 302.

APP: KLM 302. Continue descent to altitude 5000ft, report reaching.

ACFT: Descending to altitude 5000ft. Will report reaching. KLM 302.

ACFT: KLM 302, LH at altitude 5000ft.

3) ACFT: Newtown Approach, Air France 273, FL 160.

APP: Air France 273, Newtown Approach. Identified 10 kilometres west of LH. Descend to altitude 5000ft.

ACFT: Leaving FL 160 for altitude 5000ft. Request straight-in ILS approach. Air France 273.

APP: Air France 273. Expect straight-in ILS approach RW 24.

ACFT: Straight-in ILS approach RW 24. Air France 273.

ACFT: Air France 273, LH at altitude 5000ft.

4) ACFT: Newtown Approach, Alitalia 244. DN FL 150.

APP: Alitalia 244, Newtown Approach. Descend to FL 130 to FU. Expect NDB approach RW 17 followed by circling to RW 23.

ACFT: Leaving FL 150 for FL 130 to FU. NDB approach RW 17, then RW 23. Alitalia 244.

APP: Alitalia 244. Correct. Report visual.

ACFT: Wilco, Alitalia 244.

ACFT: Approach, Alitalia 244. At altitude 9000ft. Ground in sight. Request VMC descent.

APP: Alitalia 244. Cleared VMC descent to altitude 5000ft. Report FU outbound.

ACFT: Leaving altitude 9000ft. Descending to altitude 5000ft. Alitalia 244.

ACFT: Approach, Alitalia 244. FU 34 altitude 5000ft.

APP: Alitalia 244. Report commencing procedure turn.

ACFT: Wildo. Alitalia 244.

b) Listen to the dialogues again and repeat the controller’s words.

c) Listen to the transmission and take the controller’s part.