Write an annotation to the text.

Answer the following grammar questions.

Give the main ideas of the text using the following titles and prompts.

Give the equivalents.

Независимо составлять простые предложения; иметь спокойный характер; проявить внимание к психической и психологической обстановке ребенка; не беспокойтесь; предпочитать наблюдать за разговорами во внешнем мире; тесно связаны с развитием речи ребенка; хуже понимать и делиться информацией; вставлять союзы и наречия в предложение; необходим собственный индивидуальный подход; изобретать свои собственные слова.

 

· Do not worry!

at different times, someone – another, unique, individual

· One Year old

to pronounce, to observe, calm – restless, own individual approach

· After 2 Years old

independently, by 3 years, to insert, word-building, to invent

· Language development

to pay attention to, to be closely linked with,

some piece of advice: - as an adult

- as much as possible

- to provide

- to do all the work

- a lot of patience

a) Подчеркните в тексте все модальные глаголы.

б) Найдите в тексте глаголы в повелительном наклонении. Объясните употребление данного наклонения в английском языке.

ECONOMICS

27. Translate the words to text № 28.

fertile soil moderate climate border with provide shape the economic growth bind labor convert into available workers economic expansion descendant / ancestor experience unemployment in short supply prosper to absorb newcomers skilled frontier life contribute to adapt to changing conditions flood labor markets stress the importance of nimble minds adaptable skills account for perform function boardroom chief executive be responsible for  

 

28. Read the text and explain what problem the text deals with.