Write an annotation to the text.
Answer the following grammar questions.
Find the equivalents in the text.
По природе любопытны; наиболее раздражать родителей, озорничать (баловаться); быть ответственным за причинение ущерба; застрять в пробке; часы скуления и нытья; исследование показало (обнаружило); голосование было выполнено; часто употреблять слова; обвинять братьев сестер в плохом поведении; самые раздражающие вещи; вместо того, чтобы дать связный и фактический ответ.
5. Answer the following questions:
1. What is the main idea of the text?
2. What survey was conducted in Britain?
3. What children’s questions annoy their parents most of all? How do you think why?
4. What reasons do children have for saying these phrases?
5. In what case would a parent’s life be easier?
6. What do the following numbers mean in the text?
37 3,000 99 20 18
7. What is the best way for parents to react to annoying phrases of their children?
a) Найдите в тексте конструкции в пассивном залоге, определите в каком времени они употреблены.
б) Подчеркните в тексте прилагательные в сравнительной или превосходной степени. Объясните их употребление.
8. Translate the words to text 9.
survey | |
research | |
argue | |
according to | |
agreement / disagreement | |
cause a row | |
household chores | |
treat sth like … | |
take for granted | |
flare up | |
sulk | |
shout | |
play the pivotalrole | |
be involved | |
prefer to |
9. Read the text and explain what problem the text deals with.