Письменно переведите следующие предложения на английский язык.

Напишите все виды вопросов к данному предложению.

Напишите следующие предложения в отрицательной форме.

Перепишите предложения, ставя глаголы в Past Simple или Past Continuous в зависимости от смысла.

Перепишите предложения, ставя глаголы в Present Simple или Present Continuous в зависимости от смысла.

Перепишите предложения, ставя изменяемую часть сказуемого в соответствующей форме.

Письменно переведите следующие предложения, обращая внимание на Participle I.

Прочтите и письменно переведите следующие слова.

Village, cartilage, haemorrhage, bandage, language, usage, damage

2. Напишите Present Participle от следующих глаголов и переведите их:

1. to perform, to get, to treat, to enter, to die, to study, to read, to sit, to carry, to lie, to take.

 

1. The examining teacher is in Room 203. 2. The man examining a patient is our doctor. 3. A person taking a sunbath must be very careful. 4. Taking a dictionary, he began to translate the text. 5. A teacher seeing a mistake in a student’s dictation always corrects it. 6. The students speaking good English must help their classmates.

1. “What (to be) you doing now?” “I (to be) preparing for my credit test in Physics.” 2. Yesterday from 2 till 6 o’clock we (to be) working at our scientific laboratory. 3. When I was at my sister’s at 4 p.m. yesterday she (to be) learning Latin. 4. Tomorrow at 5 p.m. I (to be) preparing a lecture.

 

1. I (to do) this practice at the moment. It (to consist) of both Present Simple and Present Continuous tenses. 2. I (to think) about the verbs in this grammar practice right now. I (to think) all of my answers are correct.

1. I (to sit) in class at this exact same time yesterday. 2. My friends (to do) their homework at seven o’clock yesterday. 3. I (to play) the computer games, when they (to come). 4. I (to call) Roger at 9 last night, but he (to be) at the theatre.

1. They are reading at present. 2. He is preparing English now. 3. They will be carrying out an experiment at 10 o’clock tomorrow. 4.

They were taking the examination at ten o’clock yesterday.

1. Они читают сейчас очень интересную статью. 2. Преподаватель сейчас экзаменует студента. 3. Они сейчас не проводят опыт. 4. Готовит ли он сейчас латынь? 5. “Что ты будешь делать завтра в 3 часа?” - “Учить анатомию”. 6. Вчера в 4 часа я учил химию. 7. Было 11 часов утра, когда я вошел в поликлинику. 8. Когда он пришел, мы обсуждали очень интересные вопросы.

III. Лексический минимум по теме « MY FUTURE PROFESSION».

on Earth [WT] - на земле

century [‘senCqri] - век

to try [trQi] - пытаться, пробовать

snake - змея

to mean (meant [ment], meant) - означать, иметь в виду

wisdom [‘wizdqm] - мудрость

healing - излечение

enough [I’nAf] - достаточный

to cure [kjuq]- лечить, вылечивать

to do one’s best - делать все возможное

to gain one’s confidence [‘kOnfidqns] - завоевать доверие

to be associated [q,souSi’eitid] - быть связанным

excellent [e’ksilqnt] - отличный

motto [‘mOtou] - девиз