Последовательность событий (sequence of events)


Linking Words

GRAMMAR pages Section 15

Translate into English.

Complete the sentences using your own ideas.

Rewrite the sentences from Exercise 3 in the Reported Speech.

Ask reply tell

Say report exclaim state

Put in these verbs.

Rewrite the following sentences in Reported speech.

Put the following words in the proper column.

Exercises

speak talk say tell
       

 

you something important a word English to a friend no

about simple things to the brother that dinner is ready

this in Russian a story me to prepare all my papers for the exam

the difference between a rat and a mouse little in public

quickly and loudly us some good news

 

прямая речь косвенная речь
24) 1) ”Tiny yeast germs cause fermentation!” – Pasteur exclaimed. 25) 2) “So, these tiny cells may be cause of diseases”, he wrote in his diary. 26) 3) “I will find the cause of diseases and produce substances effective in curing them”, he once said to his colleague 27) 1) Pasteur discovered that ….. 28) 2) He concluded that…..   29) 3) Pasteur began to hope that…….

30)

31)

34) 1) “The weather is getting better”, he ………………to me .

35) 2) “How are you?”, my friend …………. me.

36) 3) “I am all right, thank you”, I …………… .

37) 4) “Ouch! I’ve burnt my finger!” father …………. .

38) 5) “The experiments have been successful”, professor Quirk ……………. at the conference.

39) 6) “So, this substance cannot be used in medicine,” the scientist ……………. .

40) 7) “I am going away for a few days,” she ………….. us.

41)

42) 1. He told us that ………………… had become ……………………….. .

43) 2. We were happy that ………………………… would go ………………… .

44) 3. The Mars station reports that ………………………. walked …………………. .

45) 4. The congress stated that ……………….. were punished ……………. .

46) 5. We understood that ………………. hadn’t said ………………….. .

47) 6. He asked me why …………………… was …………………. .

48) 7. We decided that ………………… should pay …………………… .

 

1) Он спросил, когда будут известны результаты эксперимента.

2) Пастер надеялся, что сможет найти причину болезни бешенства и средство излечения ее.

3) Я думала, что они все еще живут на юге.

4) Мы были уверены, что он скажет о своих наблюдениях в докладе.

5) Мне сказали, что кто-то ждет меня в лаборатории.

6) Ему сказали, что директор еще не подписал письмо.

7) Пастеру сказали, что бешенная собака искусала мальчика.

8) Мастер считал, что брожение вина вызывается бактериями.

9) Мы надеялись, что она примет во внимание наши замечания.

10) Я слышал, что он раньше работал в Пулковской обсерватории.

90)


 

 

91) Предложения можно соединять разными способами. Например:

92) Для связи похожих понятий (similar qualities) используются следующие выражения:

…….. and also……

……and …….as well.

………….. as well as……….

In addition to……also.

……..both…………and

93) Для связи противоположных понятий (opposing qualities) используются следующие выражения:

……………..but…………

…………nevertheless\however…………..

Although\in spite of the fact that…………..

94) Слова-cвязки, которые используются для того, чтобы выразить:

At first, before, until, while, during, then, after, in order to, finally, as soon as, eventually, at last.