Последовательность событий (sequence of events)
Linking Words
GRAMMAR pages Section 15
Translate into English.
Complete the sentences using your own ideas.
Rewrite the sentences from Exercise 3 in the Reported Speech.
Ask reply tell
Say report exclaim state
Put in these verbs.
Rewrite the following sentences in Reported speech.
Put the following words in the proper column.
Exercises
speak | talk | say | tell |
you something important a word English to a friend no
about simple things to the brother that dinner is ready
this in Russian a story me to prepare all my papers for the exam
the difference between a rat and a mouse little in public
quickly and loudly us some good news
прямая речь | косвенная речь |
24) 1) ”Tiny yeast germs cause fermentation!” – Pasteur exclaimed. 25) 2) “So, these tiny cells may be cause of diseases”, he wrote in his diary. 26) 3) “I will find the cause of diseases and produce substances effective in curing them”, he once said to his colleague | 27) 1) Pasteur discovered that ….. 28) 2) He concluded that….. 29) 3) Pasteur began to hope that……. |
30)
31)
34) 1) “The weather is getting better”, he ………………to me .
35) 2) “How are you?”, my friend …………. me.
36) 3) “I am all right, thank you”, I …………… .
37) 4) “Ouch! I’ve burnt my finger!” father …………. .
38) 5) “The experiments have been successful”, professor Quirk ……………. at the conference.
39) 6) “So, this substance cannot be used in medicine,” the scientist ……………. .
40) 7) “I am going away for a few days,” she ………….. us.
41)
42) 1. He told us that ………………… had become ……………………….. .
43) 2. We were happy that ………………………… would go ………………… .
44) 3. The Mars station reports that ………………………. walked …………………. .
45) 4. The congress stated that ……………….. were punished ……………. .
46) 5. We understood that ………………. hadn’t said ………………….. .
47) 6. He asked me why …………………… was …………………. .
48) 7. We decided that ………………… should pay …………………… .
1) Он спросил, когда будут известны результаты эксперимента.
2) Пастер надеялся, что сможет найти причину болезни бешенства и средство излечения ее.
3) Я думала, что они все еще живут на юге.
4) Мы были уверены, что он скажет о своих наблюдениях в докладе.
5) Мне сказали, что кто-то ждет меня в лаборатории.
6) Ему сказали, что директор еще не подписал письмо.
7) Пастеру сказали, что бешенная собака искусала мальчика.
8) Мастер считал, что брожение вина вызывается бактериями.
9) Мы надеялись, что она примет во внимание наши замечания.
10) Я слышал, что он раньше работал в Пулковской обсерватории.
90)
91) Предложения можно соединять разными способами. Например:
92) Для связи похожих понятий (similar qualities) используются следующие выражения:
…….. and also……
……and …….as well.
………….. as well as……….
In addition to……also.
……..both…………and
93) Для связи противоположных понятий (opposing qualities) используются следующие выражения:
……………..but…………
…………nevertheless\however…………..
Although\in spite of the fact that…………..
94) Слова-cвязки, которые используются для того, чтобы выразить:
At first, before, until, while, during, then, after, in order to, finally, as soon as, eventually, at last.